Mont Ventoux 25/26 mei 2018

Mont Ventoux bedwongen en al weer thuis

Nou volgers dat was wel weer even een enerverend weekend.

Donderdag 24 mei fietste en treinde ik naar Hedel naar mijn neef Erwin. Na 80 km fietsen (Beetsterzwaag naar Heerenveen) en van Utrecht centraal naar Hedel, kwam ik om 18.00 uur aan in hedel.

We vertrokken na een korte slaap om 02.00 am vrijdag en arriveerden reeds om 14.00 urr in Mormoiron een klein dorpje op 9 km van bedoin en 5 km van Villes sur Auzon. In Ville sur Auzon begint de mooie rout door de Gorges de la Nesque.

Na een stevige lunch en een uurtje slaap gingen we op pad voor een verkennende tocht naar Sault via de hoofdweg en daalde we terug af door de prachtige kloof Gorges de la Nesque. Wonderschone natuur met de lichtval van rond 18.00 uur

S, avonds in het dorp een heerlijke pasta gegeten en toen vroeg in bed voor een lange nachtrust.

Zaterdag morgen om 11.00 uur gingen we dan op pad naar de Mont Ventoux. We hebben besloten er een mooie tocht van te maken, dus we gingen nu al klimmend de Gorgos de la Nesque door naar Sault en vanaf Sault de makkelijke kant de kale berg tegemaot.

Vanaf Sault is inderdaad tot 6 km voor het einde heel goed toe doen daarna komt de klim samen met die van Bedoin.

Erwin de klimgeit ging vooruit en zou op me wachten na de afdaling in Malaucene.

Ik deed er dit keer 15 minuten langer over dan 3 jaar geleden maar zo genotne van de klim en het ging me goed af. In die zin dat ik wel is waar geen snelheid heb maar daar en tegen ook niet moe boven kom. Boven op de top was het ijzig koud en waaide het behoorlijk hard, maar tot 6 km onder de top nauwelijk wind en lekker weer.

Kortom een geslaagde mont ventoux.

In malaucene een lunch en daarna via de col de madeleine naar bedoin en vervolgens weer naar Mormoiron.

Restte ons nog een prachtig mooie avond op een terras met lekker eten en drinken.

Zondagmorgen om 10.00 vertrkken we naar Hedel waar we om 20.00 uur aankomen.

Mirjam de vrouw van Erwin had voor ons heerlijk gekookt en Maandag morgen vertrok ik weer op de fiets naar utrecht , de trein naar Heerenveen en met de fiets nnar Beetsterzwaag.

Kortom na een razend druk weekend maar en zeer geslaagde , gezellige en sportief weekend, kwam ik om 15.00 uur maandag middag in beetsterzwaag aan. Fryda was daar intussen en heeft heerlijk voor me gekookt. Moe en voldaan zit ik in de schaduw van mijn huis en denk in tussen na over de voorbereiding voor woensdag, de dsag van vertrek naar siedlinghausen.

Op weg naar neef erwin in hedel

Nog maar net bekomen van de elfstedentocht en nu al weer op weg naar de volgende uitdaging.....De mont Ventoux.

Via gorredijk naar Heerenveen gefietst en dasr de trein nasr Utrecht centraal.

In heerenveen langs een fietsenmaker ...Was mijn regen jack vergeten en tijdens de afdaling van de mont ventoux zou ik die wel eens kunnen gebruiken. De fietsenmaker woont boven de zaak en dasr haalde hij de zijne...tweede hand ..een keer gebruikt.

Een hele goede voor een zacht prijsje.  Banden nog ff opgepompt. ..te hard Denk ik want op station ...pfff f band leeg. Ik de trein nieuwe omgelegd.

Nu op weg naar Utrecht  met trein en vandaar op fiets naar hedel.

Wordt vervolgd.

Mont Ventoux

Foto 2015

Gebeld door mijn neef Erwin

Of ik zin heb om in het weeekend van 25 mei naar de Mont Ventoux te gaan.

We vertrekken dan donderdannacht en komen dan vrijdagochten de 25ste mei aan om 10.00 uur en kunnen vrijdag dan nog in de middag nog een klein tochtje fietsen. Bij een beetje redelijk weer kunnen we dan op zaterdag 26 mei de mont ventoux beklimmen en zondag overdag weer terug naar huis.

Pff een hele onderneming voor slechts anderhalve dag Mont Ventoux. Maar het kriebelt ik heb er zin in. Dus kijken in mijn agenda.

Oef ik zou op maandag 28 mei met Theo vertrekken naar Siedlinghausen. En ik heb vrijdagnacht de 25ste mei nog een slaapwacht.

Nou dat was snel geregeld, Slaapwacht geruild en met theo overlegd om twee dagen later te vertrekken naar Siedlinghausen.

Dus met Erwin gebeld en afgesproken dat ik donderdagavond tussen 18.00 en 18.30 inn Hedel zal zijn. Daar ff slapen tot middernacht en dan vertrekken naar Frankrijk.

Eeen nieuwe uitdaging tegemoet.

Gisteren net de Elfsteden tocht gereden (235 km) en a.s. zaterdag hoop ik op de top van de Mont ventoux te staan. Heb er zin in.

wordt vervolgd.

Beklimming van de kale berg (Mont Ventoux)

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.
Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

31.07 | 19:22

Tjeerd.. Wel afzien soms hoor...bikkels! Trots op jullie. Wat een prachtige vlog van Dettifloss. Geweldig! Ik hoop dat jullie in Egelstadir zijn.

...
28.07 | 21:16

Vlog 4 geweldig..net of ik even mee fiets. Met mooi weer gisteren en hopelijk ook vandaag. Geniet met jullie mee van de bizarre oernatuur daar

28.07 | 10:25

Wat genieten jullie ! Ja de natuur is heel bijzonder en dat doe je maar een keer in je leven! Prachtige foto's !!!!

...
27.07 | 23:40

Leuke vlog schat!

Je vindt deze pagina leuk