Rondje Spanje

7 augustus vertrokken uit Briancon

Via beziers. perpignan naar Girona

Vanaf Girona  de route gevolgd aan de hand van het boekje van Benjaminse

Via  teruel...alcaraz....cordoba  naar sevilla

In sevilla de route Ruta la plata..opgepikt...een pelgrimsroute van 1200 km

Via mooie stadjes  o.a. Merida...plasencia. ..Salamanca. .zamora..kwam ik 21 september aan in Santiago

Na 46 dagen...3600 km  en 36000 hoogtemeters

Een tocht waar ik in het begin moeite had met het alleen zijn..Vooral na die twee mooie weken  vakantie in Briancon

Het weer had ik erg mee.Vooral de eerste weken veel gekampeerd.

Van de 46 dagen   .een rustdag genomen...Toen het regende in Salamanca

Verder twee dagen half bewolkt en de rest alleen maar zo'n. van heel warm tot snikheet

Met het hete weer zat ik om 7uur op de fiets  een uur voordat de zon op kwam en fietste dan tot 1 uur in de middag

De laatste dagen mistig .  Ritme wordt dan 10 uur weg..tot 4 a 5 uur

Lichamelijk gelukkig als goed gegaan..voel me na 46 dagen nog steeds  fit

Mijn fiets..alleen mijn ketting op het hele  tocht  slechts 4 keer behoeven te smeren

Mijn banden zijn intussen de10.000 km gepasseerd en worden wat glad..

Verder af en toe de moertjes na lopen.  Schoonmaken fiets doe ik niet.komt thuis wel

2000 km geleden had ik ietwat zachte band...iedere twee dagen  een keer oppompen

Het gekke is dat het nu volstatvmet een keer per week

Besloten om vanuit santiago terug te fietsen naar huis...

Heb mijn fiets maatje Fred kunnen overhalen met me mee te fietsen.

Hij ko mt morgen 24 september  en neemt zijn laptop Dus ik probeer mijn site weer bij te houden

Tot zo ver...  tot later

Gelukkig is het Smorgens nog maar 23 graden als ik vertrek om half negen. Om 2 uur in de middag de 36 graden.  Vandaag start ik met een klim van 7 km a 7 procent. Daarna afdalen klimmen en verder afdalen naar 300 meter. Vervolgens krijg ik vanuit Manresa...een zeer grote drukke stad een klim van 17 km voor de kiezen met een traject van 4 km a 7 procent. Warm maar bij rustig tempo goed te doen. Ik wist dat ik vandaag maar 75 km zou doen. Na Igualada zou ik nog 55 km moeten naar een camping met 1000 hm. .Nee vandaag lekker vroeg in een mooi en redelijk betaalbaar hotel met restaurant . Prijzen in spanje toch heel 2at gunstiger dan Frankrijk.

Het zou goedkoper zijn als ik mijn indeling maakte op basis van campings onderweg. Maar dat wil ik niet. Met de zwaarte aan klimmen en de warmte luister ik naar mijn lichaam en zie dan wel waar ik kom. Is er camping dan pak ik diemaar als ik wil stoppen. En geen camping dan maar hostel of hotel.. goed voor mezelf blijven zorgen is mijn credo

Wat een verschil met tochten van bike dreams.   Gen bagage.niet voor eten zorgen onderweg..niet voor accomodatie zorgen...maar ja daar betaal je voor en die tochten zijn zwaarder...hoewel....Morgen is het plan Montblanc met campi g...55 km...maar als het wil vlotte kan het zo maar 25 km verder zijn ook camping.   Het zal worden  750 hm of 1300 hm.  Jullie horen het morgen    adios.

Ja vandaag dus tijd en snelle wifizal proberen nog wat foto's te ..posten

Voor mijn Facebook volgers weinig nieuws met mijn blogmaar velen volgen me op .Deze wijze..en dit verhalen is natuurlijk voor mijn eigen logboek  voor later   adios

Vandaag al weer 8.15 op de fiets. Doel is Osor. Maar wordt Tona vandaag 1500 hoogtemeters.  Eerst bijna vlak naar Girona. Deze stad laat ik letterlijk link liggen en kom op een toeristisch fietspad richting osor . Dit fiets pad gaat 20 km langs volkstuin en Door bos en langs riviertje. Erg druk op fietspad en dat voor de maandag.  Enfin daarna ga ik drie keer pittig klimmen en dalen tot Tona. In osor Was ik al om 13.00 uur dus te vroeg vond ik..dan maar geen camping vandaag.   Helaas kwam ik daarna geen onderkomen meer tegen. Ik moest nar tona. Daar aangekomen bleek alles dicht. Een groot hostel en dicht.  Ik vraag aan een man wat te doen.  Een gebaar van....ff wachten ..ik regel het wel...Hij belt en belt aan bij het hostel en doet zijn verhaal..een half uur later ben ik gedoucht.   Een warme maaltijd Was er niet maar gelukkig heb ik altijd genoeg eten bij me.

Ja het Was een nationale feestdag Natuurlijk 15 augustus Maria Hemelvaart. ..vandaar die vele fietsers  op de weg. Hotste Was prima en ontbijt Smorgens goed..met sandwiches

Vandaag een superdag. Een geluk bij een ongeluk..Tot ceret  volgde ik de track. Een paar zeer pittige klimmen Was mijn doel. Vanaf ceret zou ik een min of meer onverharde weg Door de pyrineeen  krijgen..dat weet ik nog van 6 jaar geleden toen ik hier ook fietste en op weg Was naar mijn broer in alfas del pi. Nu weigerde de track en ik besloot de grens te passeren bij Le perthus. Wat een verademing deze klim met die van 6 jaar geleden.  In tegenstelling tot het vermelde in het boekjexwas het een rustige weg. Wel is waar een N weg..maar Door de zondag geen vrachtverkeer en de klim liep vrij makkelijk.  Al snel Was ik in spanje en reed Door naar figueres.  Ik hoop altijd langs de weg wat te vinden als onderkomen en ging Door op de NII ..20 km voorbij figueres vind ik een mooi onderkomen in een klein plaatsje...tegelijk bar en restaurant.. goed onderkomen en lekker gegeten..Snel hersteld en morgen op weg naar Girona.  De start van deel 2 van mijn reis.  Girona naar Andelusie. .vie het boekje en tracks van Benjaminse.

Vandaag een beetje klimmen rustige wegen..veel wijngaarden. Om 9 uur vertrokken en om op 2 uur op de camping. .een plekje op een zandplaat..met zandvliegen en dat voor 20 euro ..enfin  soms tref je het soms niet  c,est la vie.

Nieuwe commentaren

Gisteren | 13:45

Ik wens jullie beiden een prachtige tocht met alleen maar positieve ervaringen!

10.08 | 22:36

Hoi Harry,

super reis hoop dat je mooi weer heb en weinig lekken banden

05.06 | 18:16

Corry en broer jan bedankt voor de leuke reacties. Ja jan wel de oudste die iedere meter heeft gefietst.

05.06 | 10:07

Wat een belevenissen weer Harry! Ik vind het prachtig je verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Succes nog, je bent een bikkel.