Reisverslag

29 september

Probeer het maar weer, net wilde ik mijn verhaal opslaan en opeens  moest ik opnieuw inloggen, dag verhaal, balen. Opnieuw maar weer.

Nà mijn laatste verhaal ben ik nu intussen 6 dagen verder en 720 km verder. Ik heb heel veel mooi weer gehad. En 5 keer een camping aangedaan en 1 keer me even verwennen in een hotel .

Heb hier maar een uur gratis wifi moet dus opschieten. Kijk dus niet naar mijn schrijffouten.

Van de Donau ging ik bij friedingen de doorsteek maken naar het bodensee en vandaar volgde ik de rijnroute naar Basel via Schafhaussen, ja klopt daar was ik van de zomer ook al op de fiets, maar via de Loire  Van de camping nabij Stockach , een mooi kleinschalige camping met veel nederlanders fietste ik naar camping Hohentengen. En van Hohentengen door bos en langs de Rijn naar Basel was het zoeken, niet goed aangegeven maar als de nood het hoogst is dan is de redding nabij In dit geval een aardige dame die op weg was naar huis van werk, en zag me de route bekijken, ze reed wel een stukje om en reed met me mee door de grunen longen van Basel zo als dat hier heet, een mooi groot park, bos waar de mensen van Basel vertier , sportief vertier zoeken. Enfin zo kwam ik snel bij Whein am Rhein en van daar naar de Franse kant van de Rijn naar camping Hunique waar ik om half zes aankwam. Hier ontmoette ik een andere wereldfietser, deze man was net klaar met zijn tocht naar zuid Spanje en terug een tocht van 3300!km ook alleen.Hij was ook al via Pakista en Iran naar China geweest. Het was een mooie zwoele zomeravond en ons praten  over fietsen en fietstochten ging door half een in de nacht. De volgende morgen staan beide weer paraat, ieders zijn weegs, hij nu met de trein naar huis ik weer op weg , ri Strassburg. Vlak voor Strassburg neem ik weer een camping,  het wordt camping Gerstheim weer een mooie fietsdag achter me, mooie camping , dat gaat lekker zo,

De volgende dag gaat minder snel niet door het  weer maar meer door de route goed te vinden vooral in Strassburg is het een al stress, rijd een rondje van 10 km om en vloek dan bij een stoplicht, weet niet welke kant ik op moet een Nederlandse vrouw op fiets met bakje met twee kinderen erin hoort mijn vloeken. Ze stopt en vraagt  waar ik heen moet, ze wijst me goed de weg, ik ben weer op weg. Vandaag wat minder km, en ik stop dan ook om 4 uur bij Selz een mooie camping aan de Rijn een lange goede nachtrust deed me goed. Om kwart voor negen sta ik gereed om te vertrekken, moet even wachten want het gaat pittig regenen, dus mijn regenkleding aan en dan op weg nog dikke wind tegen en open fietspad langs de Rijn, voel me goed maar denk toch als dit zo blijft kom ik niet ver vandaag, maar ja het klaart om 11 uur wat op, wordt droog, en de wind neemt af, en ik fiets door bossen en langs een dam, dus beschutting tegen de wind verder is de route goed aangegeven vandaag en gezellig druk op de fietspaden met wandelaars en fietsers. De route is mooi, en ik schiet heerlijk op  via Karlsruhe kom ik inLludwigshaven aan. Hier weer geen aanduidingen. Maar Lucky Harry treft een echtpaar en die rijdt 10 km met me mee de stad door , daarna tref ik nog een man die naar het werk gaat en ri Worms moet, zo kom ik makkelijk door de stad. Het is 4 uur in de middag al 120 km gereden nu nog 30km naar Worms. Wederom een prachtige route slingerend langs de Rijn helaas zijn de goedkope hotels gesloten dus moet ik de enige over gebleven hotel nemen een beetje boven mijn budgetnorm, maar goed na zo,n dag en na 5 dagen camping ga ik me verwennen. Alles goed laten drogen, wat wasjes doen, en mijn blog bijwerken.

mensen nu nog zo,n 800 km te gaan, ws zondag 7 of maandag 8  oktober thuis Dit was het weer voor nu, groetjes Harry.

Schrijf een commentaar: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.

Yvonne van Hoof | Antwoord 12.11.2013 14.37

Wat een heerlijke verhalen! Wat een geweldige ontmoetingen onderweg, die blijven je toch altijd bij?! En een beetje stadsgeluk mag je wel eens hebben hoor! Yvon

broer Jan | Antwoord 03.10.2013 22.47

alweer gelukt , laatste loodjes en op naar het vrouwtje?
maak er een leuk weekend van gr Jan

Martina | Antwoord 03.10.2013 22.31

I'm glad you returned home in good health. I'm glad you visited us. It was nice. Hello again soon. Martina with family

Annemarie | Antwoord 30.09.2013 16.14

Wees maar blij dat je nu niet hier bent!! Gisteren en vandaag een harde wind... maar de vooruitzichten zijn goed, dus je komt ws met mooi weer, weer thuis!

broer jan | Antwoord 30.09.2013 00.21

kanjer je gaat lekker , alleen die vervelende stad.
omheen rijden , ?

adri | Antwoord 29.09.2013 23.23

Inderdaad; Lucky Harrie!! Maar zonder geluk, vaart niemand wel. En er wordt ook gezegd: geluk dwing je af!! Maak er maar iets moois van!! En genieten, Harrie!!

Bekijk alle commentaren

Nieuwe commentaren

Gisteren | 13:45

Ik wens jullie beiden een prachtige tocht met alleen maar positieve ervaringen!

10.08 | 22:36

Hoi Harry,

super reis hoop dat je mooi weer heb en weinig lekken banden

05.06 | 18:16

Corry en broer jan bedankt voor de leuke reacties. Ja jan wel de oudste die iedere meter heeft gefietst.

05.06 | 10:07

Wat een belevenissen weer Harry! Ik vind het prachtig je verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Succes nog, je bent een bikkel.

...
Je vindt deze pagina leuk