2020 Beetsterzwaag - Alfas del Pi

Laatste week - Finisch

Na 41 dagen zijn we weer terug in Beetsterzwaag. Het doel om naar mijn broers huis in Spnje is dus niet gelukt zoals ik al eerder schreef. De dorona stak hier een stokje voor. Onze beslissing om dan maar weer terug te fietsen via een andere route is goed geweest. We hebben een mooie route gehad langs kanalen en rivieren. (o.a. een lang stuk langs de maas.

Zondag 13 september kwamen we in Beetsterzwag aan. Na 3100 km in 35 fietsdagen en 6 rustdagen. Een mooie ervaring weer rijker temeer dat ik deze tocht met mijn broer Jan heb kunnen fietsen. Een prachtige prestatie van mijn broer Jan die al jarenlang niet meer dan ongeveer 100 km per week fietste en nu op zijn 77ste jaar uit komt op 500 km gemiddeld per week.

Of er nog meer grote tochten zullen volgen is afhankelijk van het virus. Een ding staat vast ...fietsen blijven we doen.

Voor details van deze tocht zie mijn dagelijks verslag op facebook. zoek naar Harry van der Raad.

Bijna 5 weken onderweg

Het is nu 6 september en we zitten in Charleville Mezierres. Een rustdag. Een welverdiende rustdag. Rustdag 5 . We zijn nu 34 dagen onderweg.  29 fietsdagen...5 rustdagen en 2560 km gefietst. Het gaat nog steeds goed met de gezondheid van beide 70 plussers. Einddoel Spanje hebben we niet kunnen halen omdat nederland Spanje oranje kleurde toen we er op 3 fietsdagen vandaan waren. Na ampel beraad hebben we besloten om dan maar terug te fietsen naar Beetsterzwaag. De motivatie blijft daardoor goed en we maken nu een andere route dan de heenweg. Op de heenweg voornamelijk de route de soleil van Benjaminse en op de terug weg voornamelijk de route van Barcelona naar Eindhoven van Benjaminse met vanaf Langres de Maasroute.

Qua weer treffen we het goed...lekker fietsweer veel zon...en middagtempetaturen de laatste week zo 22 graden. Wel heel veel wind tegen.  De terugweg steeds noorden wind...maar gelukkig niet te hard.

Nog een 600 km te gaan naar Beetsterzwaag. We komen daar volgende week zondag of maandag  14 september aan.

Vanaf hier fietsen we via Givet...dinant...namen....hasselt...valkenswaard...ri Beetsterzwaag

Tot zo ver. Zie voor dagelijkse verslag mijn fasebook. Zoeken naar Harry van der raad

Op 4 augustus vertrek ik samen met mijn broer Jan voor de fietstocht Beetsterzwag - Alfas del Pi.

\Wieke de vriendin  van Jan zal ons weer begeleiden door met de camper mee te gaan en ierde dag  kwartier te maken op een camping.

Dit wordt een bijzondere tocht, een fietstocht van ruim 2200 km met mijn broer Jan samen te gaan fietsen.

onze belevinissen komen weer op dze site terecht.

Hallo volgers. Van bovenstaande tocht doe ik voornamelijk verslag via fasebook en strava. Maar op verzoek van enkele volgers doe ik hier een samenvatting van de eerste twee weken met wat fotos.

We zijn dus 4 augustus vertrokken vanuit Beetsterzwaag en nu 15 dagen later staan we op de camping in Cluny. Zo,n 90 km voor Lyon.

De route ging van Raalte naar Berghem, vervolgens Raeren en daar de Vennbahn naar Sankt Vith. Van hier via Echternach naar Metz, Nancy, Port sur Saone naar Gray en Beaune en nu dus in Cluny.

We hebben voornamelijk gefietst langs rivieren en kanalen of voormalige spoorlijnen, welke nu fietspaden zijn. Net als heel Europ hadden we te maken met een hittegolf die tien dagen duurde. We startten daarom vroeg zodat we voor 14.00 uur op de camping konden zijn.

We fietsen deze rris op een racefiets en worden begeleid door de partner van broer Jan. Wieke rijdt de camper en zorgt voor de inkopen. Voor mij een luxe omdat ik gewoon ben met volle bepakking te fetsen. Voor mijn broer Jan , 77 jaar, een hele uitdaging omdat hij al jaren last heeft van zijn knie en deze maar licht kan belasten.

Tot nu toe zitten we goed op schema. Na 15 dagen en 13 fietsdsgen hebben we 1165 km gefietst. Wel wat problemen gehad met fiets van Jan maar verder alles onder controle.

Van de corona merken wr alleen wat als we een hoteca gelegenheid in willen. Dan moet er een mondkapje op. Maar we komen zeldenop een terras en eten een keer per week buiten de deur. Verder zelf koken op de camping. Veelal   bijna altijd, doet Wieke dat.  Het plan blijft nog steeds Spanje  Alfas del pi  . Als we bij de grens met spanje zijn bepalen we hoe we verder gaan. Allemaal afhankelijk van voortgang corona.

Nou mensen dit was het weer even voor nu.  Tot het volgende bericht.  Groetjes Jan Wieke en Harry

Schrijf een reactie: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.

Dirk NEDERVEEN | Antwoord 20.08.2020 12.15

Hallo krasse gasten, heel stoer om hier aan te beginnen.! Leeftijd dus, hou vol.
Groet Dirk je ski maat.

Fryda Romer | Antwoord 18.08.2020 16.42

Lief, je bedoeld ,dat je vroeg bent vertrokken en om 12 uur op de camping was.....hihi..24.00 uur was iets te laat he!xxx

Bekijk alle reacties

Nieuwe reacties

20.08 | 12:15

Groet Dirk je ski maat.

...
18.08 | 16:42

21.10 | 22:46

nu weer naar holland , kanjers

...
19.10 | 19:01

Mooi van jullie te horen wim en mariette...wij wensen jullie ook nog mooie fiets reisdagen. Succes. Wij morgen in Athene

Je vindt deze pagina leuk