Ljubliana/Bovec

Dag 1 en Dag 2 van de Balkan Boulevard

Dag 1    6-09-2021 Ljubliana - Lake Bled      123 KM - 2127 hoogtemeters.

Vanmorgen  half negen was dan de start van deze tocht. Uitstekend weer en gelukkig dat het mooi weer was. Het was namelijk een  lange dag . Niet door de kilometers maar wel door de twee klimmen en met een totaal van 10 km aan gemiddeld 9 procent stevig genoemd mag worden. De andere 12 km Varieerden van 5 tot 9.. temperatuur was rond de 25 en bijna geen wind. Over deze tocht deed ik 7.04 uur gemiddeld 17,3.

Nu lig ik in mijn tentje dit op te schrijven,liggend op mijn rug. Het is hiet om 20.00 uur al donker dus vroeg de tent in. Heerlijk, ik kan een lange rust goed gebruiken. De verzorging van bike-dreams was zoals altijdweer voortreffelijk te noemen. Morgen dus naar Bovec en weer een lastige klim met zeer steile stukken van 10 procent voor de kiezen.  Dat wordt weer heel rustig peddelen in zijn laagste versnelling. Eerste dag goed doorstaan. Op weg naar morgen. Half 7 op...7 uur ontbijt en 8 uur vertrek. Nu lekker slapen. Tot morgen. N.b. ik hoop al zo liggend niet te veel typefouten. En sorry voor vette en dan weer cursieve letters. Kon het niet weg krijgen.

Centrum van Ljubliana.Ljubljana is de hoofdstad en grootste stad van Slovenië. Het stedelijke gebied heeft 286.745 inwoners en is gelegen aan de rivier de Ljubljanica. De oude stad kent gebouwen en bouwwerken met een lange geschiedenis.

Foto  Het meer van Bled. Bled is een stad in Slovenië met ruim 11.000 inwoners, gelegen in de streek Gorenjska tussen de Karawanken en de Julische Alpen. Een dichtbijzijnde plaats is Jesenice

Dag 2    7-09-2021 Lake Bled - Bovec              81 km - 1621 hoogtemeters

Als je naar het profile kijk dan denk je...dat is goed te doen. Het was dan ook uiteindelijk wel te doen maar toch zwaar met wel heel veel stukken van 9 procent of meer. Weer een heuse pas. Gelukkig was het vandaag wat minder warm en zo vertrokken we om half negen deze tweede dag.

AFGELOPEN NACHT...mijn hartslag was nog wat verhoogd en moest goed bijkomen van de eerste dag die er toch aardig inhakte. Daar kwam bij dat mijn luxhtbed een lekje had en ik deze dus om de drie uur moest opblazen om niet op de stenen te liggen.. Des ondanks werd ik om half zevemn.redelijk fris wakker....letterlijk en figuurlijk want het was vanmorgen best fris...dus nog ff voor het ontbijt wat extra kleren aan. Intussen bij de leiding een nieuw slaapmatje geregeld en zo vertrokken we na eerst een groepsfoto aan Lake Bled gemaakt te hebben richting de Bergen. Vandaag vertrokken met Kees...Dolf en Fred. Na 30 km koffie brake en lekke ban dolf. Fred besluit om door te fietsen om zijn ritme te blijven.  Dolf Kees en ik willen graag twee keer per dag toch wel een cappucino scoren. De klim was behoorlijk zwaar we hebben zelfs ff 18 procent gehad. Bijna slingerend omhoog en halverwege deze percentage stoppen om op adem te komen. Ook was het erg druk met motor rijders  .  Een of ander evenement. Boven op de top stond Ype met wederom een overheerlijke lunch. De afdaling was door de steilte nog vermoeind in de handen en de vele bochten .. totaal 50 en het vele verkeer betekende erg oppassen.  Zeer voldaan en toch merkbaar minder moe dan gisteren kwamen we half vier aan op de camping in bovec.

Meteen tent op zetten...ff wat eten en drinken en douchen...de was doen...en wat rusten.  Avondeten weer meer dan uitstekend op de camping in de buitenlucht. Gerdi onze kokkin kan geweldig koken voor 27 mensen. Grote klasse.

Morgen blijven we in bovec  Er staat een zware tot zeer zware klim op het program. .naar 2000 meter hoogte...waarvan de laatste 16 km ģemiddeld 10 procent  is.  Dit is iets voor de jongeren vinden Kees Dolf en ik.  Voor onze gezondheid is het beter deze col links te laten liggen.  Wij maken er dus een rustdag van.

Tot morgen groet

Uitzoicht op de julische Alpen richting Bovec. Bovec is een gemeente in het noordwesten van Slovenië in de regio Goriška en de historische regio Primorska, gelegen in het dal van de Soča in de Julische Alpen niet ver van Kobarid. De gemeente telde bij de volkstelling in 2002 3138 inwoners.

Schrijf een reactie: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.

BROER jAN | Antwoord 06.09.2021 22:30

hier is je Broer weer, 2000mtr klimmen , en morgen ook , weer klimmen daarna ga je er aan wennen, wij op een hele mooie goed sanitaire plek, ik vandaag 6 km

Bekijk alle reacties

Nieuwe reacties

Gisteren | 22:06

En steeds weer die fiets op de foto🚴‍♂️😁

14.09 | 18:53

Mooie tocht vandaag gefietst. Jaren geleden ook vanaf Opatija over de Tito brug naar het eiland Krk gereden.
Succes met het vervolg van de tocht.

12.09 | 21:12

geniet van je rust dag

11.09 | 11:38

Dat wordt weer aardig klimmen op weg naar Pula. Ook met die extra tandjes achter. Leuk om de dagelijkse berichten te lezen. Dank daarvoor.

...
Je vindt deze pagina leuk