Rustdag split Analyse

Exact dezelfde fiets die ik in beetsterzwaag als kapstok gebruikte. Nu hier voor wegbrengen pizza. De man dacht dat het een duits merk was. Lekker snel fietsie zei hij

Rustig Split Analyse

TERUGBLIK OO DE ERSTE 14 DAGEN

Nu precies 14 dagen onderweg waarvan 12 fietsdagen en twee rustdagen.  In totaal 1135 km gefietst en 15.000 hoogtemeters.

Na zoveel km en hoogtemeters was ik wel toe aan een rustdag. Niet alleen de hoeveelheid hoogtemeters maar ook de vele steile klimmen van boven de 10 procent vraagt de nodige energie en dus het nodige  herstel. Gelukkig herstel ik nog redelijj goed iedere dag hoewel ik mijn benen smorgens nog wel voel van de vorige dag. Ik rijd voornamelijk met Dolf op en doseren iedere dag goed door de nodige brakes en het relatief rustig klimmen. Dolf kkimt veel beter en wacht dan op me boven op de berg of al halverwege. Door de hele dag te gebruiken voor de een rit kom ik niet uitgeput aan op de camping en kan ik wat sneller herstellen voor de volgende dag. Dit betekent wel dat we bijna altijd als laatste arriveren. De verzorging van bike dreams is zoal we verwachtten. .uitstekend allemmaal voor elkaar.

De mecanicien...Ype..heeft het druk genoeg. Altijd zijn er wel wat mankementen aan de fietsen.

Mijn mankementen tot nu toe: fiets prima...goed verzet...prima aankoop zo kort voor de tocht....had het op mijn racefiets met verzet 36 voor en 32 achter anders nier gered  op deze nieuwe fiets met 30 voor en 34 achter kan ik ook bij 15 procent helling...weliswaar niet makkelijk...maar wel boven komen.

Eenmaal een stootlek gehad op rots achtig terrein. Vanaf die tijd mijn 40 mm banden omgelegd ipv de 30 mm.

Tentproblemen ken ik ook  iemand was ws op mijn tent gevallen.want mijn tentstok hing op half zeven. Gelukkig had ik een tussen buisje bij me hetgeen mijn tentstok weer deed functioneren zoals het moet.

Matjes probleem achtervolgt me.  Eerste matje was 1e dag al lek...terwijl ik daar in juni nog 20 nachten oo gelegen had. Reserve van bike dreams bleek 2de nacht ook lek. Eerste rustdag nieuwe gekocht ...na twee nachten lek...ws door de scherpe onderlaag. Veel tent opzetten op kiezelstenen of rotsachtig terrein.  Nu nog steds lek maar met twee keer per nacht wat lucht bij blazen tijdens mijn plas momenten gaat het aardig. Gelukkig ben ik een goede slaper. Verder slapen we hoogdzakelijk op de slaapzak...dat scheelt voor de ondergrond.  Omdat het snachts toch zo rond de 20 graden is.

Morgen vertrekken we weer uit split. Eerst met de ferry naar Vela luka op het eiland korcula en vandaar fietsen we 45 km over het eiland en nemen op het eind de ferry naar het eiland peljesac.

De komende dagen weer de nodige km en vooral hoogtemeters alvorens we over drie dagen aankomen in Dubrovnik. Zie verder weer de verslagen onder se kopjes van de etappes. Kortom tot nu toe ben ik tevreden over mijn prestaties en weet en merk dat ik duidelijk moet dealen met mijn leeftijd qua snelheid. Maar de mentaliteit tussen de oren zit het nog heel goed.

Schrijf een reactie: (Klik hier)

123website.nl
Tekens over: 160
OK Verzenden.

Henk de Man | Antwoord 30.09.2021 14:21

Leuk om te lezen Harry. Wat heb ik een mooie tijd met jou en jullie gehad! Top..jullie zijn top mannen. Geniet nog meer van de reis.

Fryda | Antwoord 19.09.2021 21:53

Ik ben trots op je lief💋

Jan v d K | Antwoord 19.09.2021 18:47

Mooi zo Harry,blijf goed gaan !

Bekijk alle reacties

Nieuwe reacties

15.10 | 11:40

nog 1 dag en je hebt het gehad!

...
05.10 | 15:59

Jammer, facebook heb ik niet, maar de foto's spreken boekdelen. Mooie route!!!

03.10 | 23:43

Wat een mooie foto,s harry wat moet jij genieten van die mooie naturen je ziet er nog goed uit

...
02.10 | 11:42

Maar voor je dat doet, vergeet vooral in Epidaurus niet helemaal bovenin die arena te luisteren naar een of andere muzikant/fluitist die onderaan staat.

Je vindt deze pagina leuk